Frågor och svar

⇦ Tillbaka

Vanliga frågor och svar

En checkpoint har försvunnit
Kontakta den lokala arrangören om du misstänker att en checkpoint saknas.
Jag har begärt nytt lösenord men får inget mejl
Kolla så att mejlet inte hamnat i skräpposten. Om inte, be din lokala arrangör om ett nytt lösenord.
Appen hänger sig
Android: gå till mobilens inställningar, appar, hittaut, lagring. Rensa cacheminne och data. Testa att av- och ominstallera appen. iOS: testa att av- och ominstallera appen.
Något gick fel vid kontoregistreringen
Kontakta din lokala arrangör eller hittauts deltagarsupport så hjälper vi dig att aktivera ditt konto och skapa ett lösenord.
Jag har fel antal checkpoints i topplistan
Statistiken uppdateras varannan timme, för att inte överbelasta servern.
Det finns redan ett konto registrerat med den angivna adressen
Klicka på "Glömt lösenord?". Om du inte får något mail med länk till att återställa lösenord och har kollat skräpposten, be din lokala arrangör om ett nytt lösenord.
Checkpoint låst för registrering
Om du anger fel kod tre gånger får du ett nytt försök efter 24 h. Skriver du fel kod igen får du ett nytt försök efter ytterligare 24 h, osv.
Hittautappen fungerar inte i min androidmobil
Se till att klockan i mobilen går rätt. Detta krävs för att ansluta till hittautserver på ett säkert sätt.
Jag syns inte i topplistan
För att synas i topplistan behöver du bocka för "jag tillåter att mitt namn visas i topplistor" under "mina uppgifter" på hemsidan.
GPS-markören syns inte i appen
Android: Gå till " Mina inställningar" i appen och slå på “Använd gps-funktion på kartan”. Gå till mobilens inställningar, appar, behörigheter, plats. Ge åtkomst till platsdata för hittaut-appen. iOS: Gå till mobilens inställningar, välj hittautappen, tillåt åtkomst till plats.
Jag har glömt mitt lösenord
Gå till inloggningssidan på hemsidan och klicka på "Glömt lösenord?". Om du inte får något mail med länk till att återställa lösenord och har kollat skräpposten, be din lokala arrangör om ett nytt lösenord.