Frågor och svar

⇦ Tillbaka

Vanliga frågor

Det finns redan ett konto registrerat med den angivna e-mailen
Klicka på "Glömt lösenord?". Om du inte får något mail med länk till att återställa lösenord och har kollat skräpposten, be din lokala arrangör om ett nytt lösenord.
GPS-markören syns inte i appen
Android: gå till " Mina inställningar" i appen och slå på “använd gps-funktion på kartan”. Gå till mobilens inställningar, appar, behörigheter, plats. Ge åtkomst till platsdata för hittaut-appen. iOS: gå till mobilens inställningar, välj hittautappen, tillåt åtkomst till plats.
Jag har glömt mitt lösenord
Gå till inloggningssidan på hemsidan och klicka på "Glömt lösenord?". Om du inte får något mail med länk till att återställa lösenord och har kollat skräpposten, be din lokala arrangör om ett nytt lösenord.
Checkpoint låst för registrering
Om du anger fel kod två gånger blir checkpointen låst i 24 h. Skriver du fel även på tredje försöket låser den sig i 24 h till. Anger du fel kod på fjärde försöket låser den sig för gott.
En checkpoint har försvunnit
Kontakta den lokala arrangören om du misstänker att en checkpoint saknas.
Jag har begärt nytt lösenord men får inget mejl
Kolla så att mejlet inte hamnat i skräpposten. Om inte, be din lokala arrangör om ett nytt lösenord.
Appen hänger sig
Android: gå till mobilens inställningar, appar, hittaut, lagring. Rensa cacheminne och data. Testa att av- och ominstallera appen. iOS: testa att av- och ominstallera appen.
Något gick fel vid kontoregistreringen
Kontakta din lokala arrangör eller hittauts deltagarsupport så hjälper vi dig att aktivera ditt konto och skapa ett lösenord.
Jag syns inte i topplistan
För att synas i topplistan behöver du bocka för "jag tillåter att mitt namn visas i topplistor" under "mina inställningar" på hemsidan.