Svensk Orientering logotyp
20.09.2014

Framgångar på USM-sprinten

Orientering
Samtidigt som stora SM ska börja i Uppland pågår USM i Köping. Stockholm har skickat en stor trupp med över 60 deltagare.

Tävlingarna inleddes på fredagen med en sprint med mål på stora torget i Köping. 
Stockholmsdistriktet tog hem tre medaljer. I H15 tog ravinenduon Axel Granqvist och Erik Herne silver och brons och i D16 tog Hanna Hänström silver. Dessutom var ytterligare 7 löpare topp10 där de allra främst resultaten var i D16 med fyra löpare topp8! Tävlingarna fortsätter nu med en långdistans under lördagen.
Resultaten från sprinten

Relaterade nyheter

Nytorpsbadet en helt vanlig sommardag
STHLM Elitpris sprint avgjort vid DM
Starten
Årets Unga Arrangörer prisade
Stockholmssiluett
Välkommen till StOF, Jesper!
OK Ravinen vinner stafettligans deltävling 4
Långhelg i Blekinge