Svensk Orientering logotyp
27.02.2018

SM-medaljer till Stockholm när SM i SkidO avgjordes

Orientering
SM-tävlingarna i SkidO i Östersund 24-25 februari resulterade i flera topplaceringar för Stockholm.

Det var kyligt och utmanande orientering i Östersund. Det klarade flera Stockholmare riktigt bra. Bäst gick det för Jonatan Ståhl, Sundbybergs IK, som vann sprintdistansen och blev 3.a i H18-klassen. Anton Hänström, Täby OK blev 2.a  på långdistansen i H18-klassen. Edvin Nordström, Täby tog även han medalj, två stycken till och med. Han blev 3.a på både sprint och lång i H20-klassen.
Otto Balck från Täby kom 2.a i H15-klassen och visar att det finns återväxt.

Sammanfattningen av SkidO-säsongen så här långt är att Jonatan Ståhl har vunnit SM i både medeldistans och sprint och blivit trea på långdistans. Edvin Nordström har ett silver på medeldistans och två tredjeplatser i sprint och lång. Anton Hänström har ett silver i långdistans och Otto Balck ett silver i långdistans. Ett bra facit av ett distrikt med SkidO-tratition.
Grattis säger StOF!

Relaterade nyheter

Nytorpsbadet en helt vanlig sommardag
STHLM Elitpris sprint avgjort vid DM
Starten
Årets Unga Arrangörer prisade
Stockholmssiluett
Välkommen till StOF, Jesper!
OK Ravinen vinner stafettligans deltävling 4
Långhelg i Blekinge