Svensk Orientering logotyp
13.09.2019

USM kontamineras av Stockholmsungdomar

Orientering
I helgen 13-15 september är nästa 90 ungdomar från Stockholm på plats i Oskarshamn för Ungdoms-SM.

Förutom helgens ungdomliga energi så erbjuder staden vid Smålands västkust även trägubbar från Döderhult och ett par giftiga kraftverk och numer även ett lag i högsta hockeyligan. Kanske kommer tidigare stadsministern, numer ambasadören på Island, Håkan Juholt och kollar in riktig idrott.

2009 genomfördes stora SM-tävlingar i Oskarshamn. Världsmästare Gustav Bergman segrare i H20-klassen och vid intervjun frågades om terrängen. Som i Stockholm svarade Gustav, vilket låter trevligt idag också.

Stockholm ställer som vanligt ett starkt lag på benen. Förra året vanns många ädla medlajer och det blev vinst i distriktstafetten. Inte omöjligt att det kan bli något liknande i år också.

StOF önskar lycka till!

Mer om USM 2019

Relaterade nyheter

Nytorpsbadet en helt vanlig sommardag
STHLM Elitpris sprint avgjort vid DM
Starten
Årets Unga Arrangörer prisade
Stockholmssiluett
Välkommen till StOF, Jesper!
OK Ravinen vinner stafettligans deltävling 4
Långhelg i Blekinge