Svensk Orientering logotyp
03.03.2014

Ytterligare en pallplats när världscupen i Turkiet avslutades

Orientering
Denna gång var det en inofficiell sprintstafett med mixade lag över fyra sträckor som avgjordes i Turkiet, söder om turistorten Antalya. Mixstafett är en ny gren som kommer att bli officiell mästerskapstävling i samband med VM i Italien i sommar.

Sverige lag 1 vann tävlingen före Danmark och Sveriga lag 2. I lag 2 var Stockholm representerat genom Karolin Ohlsson och Gustav Bergman. Både Karolin och Gustav gjorde bra sträckor och laget var med ut i täten på sista sträckan. Där var dock Tove Alexandersson och Emma Klingenberg starkare och gick från. 

Relaterade nyheter

Nytorpsbadet en helt vanlig sommardag
STHLM Elitpris sprint avgjort vid DM
Starten
Årets Unga Arrangörer prisade
Stockholmssiluett
Välkommen till StOF, Jesper!
OK Ravinen vinner stafettligans deltävling 4
Långhelg i Blekinge