DM-arenan

Bild: Monica Hatlen

11.05.2023

Årets första distriktsmästare korade

Orientering
10 maj och årets första DM.

Årets första DM arrangerades på onsdagskvällen av Söders-Tyresö från Hagsätra Idrottsplats. Ca 800 löpare antog utmaningarna som strängats av Peter Andersson. StOF:s utsände såg många fågelholkar som var stående i terrängen vridandes på kartan, var f-n är jag. Men många hade full koll. Bland annat Sundbybergs IK hade en bra kväll, tre segrar, tre andraplatser, en tredjeplats och ett flertal topp 10-placeringar. Även Attunda, Lidingö, Gustavsberg, Ravinen, Järfälla, Skogsluffarna, Snättringe, Solna, Söders, Tullinge, Tumba-Mälarhöjden, Väsby, Täby, Järla, Fredrikshof, Centrum vann guldplaketter som nu förgyller i prisskåpen. 


D14-pallen. Från vänster, Bodil Johansson, SIK, Sofia DellÒrto, SIK, Mira Vejedal, SSK

Birgitta Billstam, Järfälla OK, vann D75, uppvaktades av prisutdelaren och StOF-ordföranden Monica Hatlen



Attunda OK var starka i H20. Albin Warvelin vann före Marcus Stenebo och trean Rasmus Lindblom, Söders

Relaterade nyheter

Nytorpsbadet en helt vanlig sommardag
STHLM Elitpris sprint avgjort vid DM
Starten
Årets Unga Arrangörer prisade
Stockholmssiluett
Välkommen till StOF, Jesper!
OK Ravinen vinner stafettligans deltävling 4
Långhelg i Blekinge