Bliz blir med start under EM i Schweiz sponsor av sol- och sportglasögon till svenska landslaget i orientering.
Future Eyewear Group grundades 1984 med försäljning av sol- och läsglasögon. 1987 föddes Prestige, det första av Future’s egna varumärken. Nu har företaget en omfattande egen varumärkesportfölj, inklusive Dr.Zipe, Bliz, Prestige, Granite & Minibrilla.
- Jag är glad över att kunna presentera ytterligare en partner som står för innovation och kvalitet inom sitt område. Vårt landslag är bäst i världen och vi strävar alltid efter att ha partners som är bäst inom sitt område för att nå maximalt resultat, säger Fredrik Tanfara, Marknads-och Försäljningschef på Svenska Orienteringsförbundet
Relaterade nyheter
Orientering
14.11.2025
Hittahem sprider orienteringen till fler, nu når konceptet 21 föreningar
Orientering
14.11.2025
15 aktiva är uttagna till Utvecklingslandslaget 2026
Orientering
13.11.2025
22 löpare är uttagna till Juniorlandslaget 2026
Orientering
12.11.2025