Svensk Orientering logotyp
24.08.2020

Folksam och SOFT tecknar nytt treårsavtal

Orientering
Folksam fortsätter sin stora satsning inom idrotten och förlänger nu sponsringsavtalet med Svenska Orienteringsförbundet (SOFT). Det nya avtalet löper över ytterligare tre år.

- Vi är otroligt stolta och glada över att få fortsätta vårt partnerskap. Som idrottens försäkringsbolag känns det naturligt att stötta ett förbund som finns till för så många.  Med koncept hitta ut har dom på ett unikt sätt lyckats göra orienteringen tillgängligt för alla oavsett om man är med i en klubb eller inte. Att det dessutom finns tävlingsklasser för +95 visar på ett hållbart idrottande genom hela livet, säger Madeleine Hasselwander på Folksam.

Även på Svenska Orienteringsförbundet är glädjen stor över att det nya avtalet på plats.

- Vi är oerhört glada och tacksamma över att Folksam förlänger vårt stora samarbete, trots rådande omständigheter ute i samhället. Det visar att Folksam är en trygg och stark partner även när det blåser. Det visar även att vårt samarbete har varit framgångsrikt och givande för en av våra största partners, säger Svenska Orienteringsförbundets marknads- och försäljningschef Fredrik Tanfara, som fortsätter:

- Partnerskapet med Folksam har varit en bidragande faktor till att vi kunnat bedriva vår verksamhet på såväl förenings-, ungdoms- som landslagsnivå så framgångsrikt de senaste åren. Vår ambition är att fortsätta stärka varumärket svensk orientering och på den resan spelar Folksam och övriga partners en jätteviktig roll.

Relaterade nyheter

Artikelbild Guld Herr
Stafettguld och silver till Sverige när Junior-VM avslutades
Hannes Mogensen var bäst placerade svensk med en sjundeplats på JVM:s medeldistans. Bilden dock från långdistansen i måndags.
Hannes Mogensen och Freja Hjerne bäst av svenskarna på JVM:s medeldistans
Johannafrida
Ridefelt lämnar återbud och avslutar karriären – Vikström ny VM-reserv
1000044837
Guld och silver till Freja Hjerne och Wilmer Selin på långdistansen i junior-VM