Frågor och svar

Vanliga frågor

Jag kunde inte hitta en checkpoint trots att jag letade länge
Om du inte kunde hitta checkpointen kan den vara borta. Kontakta alltid oss om du misstänker att en checkpoint saknas. Även om du är osäker är vi tacksamma om du meddelar oss så att vi kan undersöka och åtgärda eventuella fel så fort som möjligt. Du kommer i kontakt med oss genom att välja ort och klicka på kontakt i menyn.
Jag kan inte logga in
Var noggrann med att ange rätt e-postadress och lösenord. Tänk på att det är skillnad på stora och små bokstäver. Om det ändå inte fungerar så prova att begära ett nytt lösenord via inloggningssidan.
Glömt bort lösenordet
För att begära ett nytt lösenord, gå till inloggningssidan och klicka på "Glömt lösenordet?" Fyll i den e-postadress du använde för att registrera dig på hittaut (orientering.se) och klicka på "Hämta nytt lösenord". Normalt kommer det nya lösenordet till din e-postadress inom ett par minuter, men i enstaka fall kan det ta upp till flera timmar.
Varför drar appen så mycket data/surf?
Att kartan laddas om tar det mycket data. Vårt bästa tips tills vi löst detta är att registrera checkpoints via "Registrera checkpoint" i menyn. På så sätt laddas inte kartan om efter varje registrerad checkpoint.
Jag får inget lösenord eller bekräftelsemail fast jag registrerat mig
Normalt kommer det nya lösenordet till din e-postadress inom någon minut, men i enstaka fall kan det ta upp till flera timmar. Kontrollera din skräppostmapp så att mailet ej hamnat där. Kontrollera också att du angav din epostadress korrekt när du registrerade dig.
Behöver jag skapa ett nytt konto om jag varit användar sedan tidigare på den "gamla sidan" hittaut.nu?
Ja, alla behöver skapa nytt konto på nya hemsidan. Oavsett om du är helt ny eller har haft en användare på hittaut.nu. Att skapa konto är enkelt och tar bara någon minut att göra.
Jag är haft användare sedan tidigare och kan inte logga in på nya sidan.
2017 är det en ny sida och alla måste skapa nytt konto, även tidigare deltagare. Använd samma mail som tidigare så kommer era uppgifter från förut att sparas.
Det går inte att ändra bokstav på vissa checkpoints vid registreringen
Det är troligtvis för att du anget fel kod för mindre än 24 timmar sedan och att checkpointsen därför är låst. Du har totalt fyra försök, därefter låses checkpointen för alltid.
Checkpointsen låste sig
Checkpointsen låses 24h om du anger fel kod 2 gånger i rad. Slår du in fel kod en 3e gång låses den 24h till. Anger du fel kod 4e gången låses checkpointsen för alltid.
Jag kommer inte in i appen
Uppdatera lösenordet via hemsidan och "Mina inställningar" som du hittar under den gröna ikonen när du är inloggad. När du har uppdaterat lösenordet ska det fungera att komma in i appen med samma mail och lösen som på hemsidan.