Utvärdera

Att utvärdera är en nödvändig och viktig del i att utveckla föreningens verksamhet samt för fortsatt utveckling och förbättring av det man erbjuder.

Föreningens utvärdering av barn- och ungdomsverksamheten
För att underlätta utvärdering av barn och ungdomsverksamheten presenteras här ett färdigt material för utvärdering som med fördel kan användas när ni genomfört en orienteringskurs för barn och unga. Dokumentet innehåller en sida med korta instruktioner och en sida för utvärdering som skrivs ut i det antal man behöver.

Utvärdera materialet och konceptet för Orienteringskurserna
Det finns även en utvärdering av materialet för orienteringskurserna där Svenska Orienteringsförbundet tacksamt tar emot feedback från alla som nyttjat hela, eller delar av materialet. Den här utvärderingen besvaras med fördel av en eller ett par ansvariga ledare.